ایران اسلامی

سه چیز موجب برتری است:۱-ایمان ۲-ایثار ۳-فداکاری

ایران اسلامی

سه چیز موجب برتری است:۱-ایمان ۲-ایثار ۳-فداکاری

فضیلت های نماز شب

بسم الله  قاسم  الجبا ریون

سلام !

امیدوارم که از این چند نوشته ای که گذاشتم لذت برده باشید. من چون تازه نویسم هرچه اشکال در این وبلاگ بود بر من ببخشید. من میخواهم مسائل وبلاگ رو به چندین موضوع افزایش بدم امیدوارم به من در این مورد کمک کنید.یا میتونید به شماره پیامک نظراتتونو برای من بفرستید.

-------------------------------------------------------------------------- فضیلت های نماز شب :

اگه تا حالا تا نیمه شب بیدار مونده باشید. میتونید به جای انجام دادن کارهای بیهوده یکی از فریضه های رب العالمین رو انجام بدبن . اگه راستشو بخوایین من هم خودم نمیخوندم وقتی که ماه مبارک شروع شد تصمیم گرفتم که بخونم.

از مادر بزرگم پرسیدم :که نماز شب چجوریه ؟جواب داد:که 8نماز 2 رکعتی یه اگه درست گفته باشم .و یه نماز 1 رکعتی!

مادر بزرگم گفت :که این 8 نماز مثل نماز صبح اه!و اون 1 رکعت هم باید کلی دعا انجام بدیم.

1-رکعت اول را میخوانیم.

2-رکعت دوم را تا قنوت میخوانیم .

3-در قنوت باید 7 بار یک دعا مخصوص (که در آپ بعدی خواهم نوشت.)را باید بخوانیم.

4-بعد از خواندن دعا باید 40 نفر را دعا کنیم.

5-باید 300مرتبه دعای مخصوص را بخوانیم(که در آپ بعدی خواهم نوشت.)راباید بخوانیم.

6-ادامه نماز را میخوانیم.

اگه خواندین مارو هم دعا کننین. دعا هارو هم در آپ بعدی خواهم آورد.

                                   ----------------------------------

                                                         شماره  ارسال پیامک :

                                                           862 59 44 0938

                                 -----------------------------------

ثواب روزه گرفتن درماه مبارک

بسم الله قاسم الجباریون  

ثواب روز گرفتن درماه مبارک: 

  

سعید بن جبیر گوید: با بن عباس گفتم ثواب کسى که ماه رمضان را روزه دارد و حق آن را بشناسد چیست؟ گفت اى پسر جبیر آماده باش تا بتو حدیثى گویم که گوشت نشنیده و بدلت نگذشته است دل خود را براى آنچه پرسیدى فارغ کن که آنچه خواستى علم اولین و آخرینست سعید بن جبیر گوید از نزد او بیرون شدم و خودم را آماده کردم براى فردا، سپیده دم نزد او رفتم و نماز بامداد را گذاردم و حدیث را باو یاد آور شدم رو بمن کرد و گفت بشنو آنچه گویم، رسول خدا میفرمود اگر بدانید آنچه شما در ماه رمضان دارید براى خدا بیشتر شکر میکردید.

شب اول: خدا همه گناهان امتم را از عیان و نهان بیامرزد و براى شما هزار هزار درجه بالا برد و پنجاه شهر براى شما بسازد.

روز دوم: خداى عز و جل بهر گامى که بردارید عبادت یک سال و ثواب یک پیغمبر و روزه یک سال براى شما بنویسد.

روز سوم: بهر مو که در تن دارید گنبدى در فردوس براى شما بسازد از در سفید که در زیر آن 12 هزار و در نشیب آن 12 هزار خانه نور بشما دهد که در هر خانه هزار تخت و بر هر تختى حوریه باشد و هر روزى هزار فرشته بر شما در آید با هر فرشته هدیه‏اى باشد.

روز چهارم: خدا در بهشت خلد بشما هفتاد هزار قصر دهد در هر قصرى هفتاد هزار خانه و در هر خانه پنجاه هزار تخت و بر هر تخت حوریه‏اى و برابر هر حوریه هزار کنیزک و روسرى هر.

                امالى شیخ صدوق-ترجمه کمره‏اى، متن، ص:  49 

                                        کنیزک بهتر است از دنیا و ما فیها.   

 روز پنجم: خدا در جنة الماوى بشما هزار هزار شهر دهد که در هر شهرى هفتاد هزار خانه و در هر خانه هفتاد هزار خوان و بر هر خوان هفتاد هزار کاسه که در آن شصت هزار رنگ خوراک مختلف است.

روز ششم : خدا در دار السلام بشما صد هزار شهر بدهد که در هر شهرى صد هزار خانه و در هر خانه صد هزار تخت طلا بطول هزار ذراع است و بر هر تختى زنى از حور العین است که سى هزار گیسوان بافته بادر و یاقوت دارد و هر گیسوئى را صد هزار کنیزک بردارد.

روز هفتم  : خدا در جنة نعیم ثواب چهل هزار شهید و چهل هزار صدیق دهد.

روز هشتم : خدا بشما مزد کردار شصت هزار عابد و شصت هزار زاهد دهد.

روز نهم   : خدا بشما عطاى هزار عالم و هزار معتکف و هزار مرابط دهد.

روز دهم   : هفتاد هزار حاجت از شما بر آورد و خورشید و ماه و ستارگان و جانداران و پرنده و درنده و هر سنک و کلوخ و هر تر و خشک و ماهیان دریا و برگهاى درختان و کتابهاى خدا عزوجل براى شما آمرزش جوید. 

 

                                        ---------------------------------------------------  

                                                      شماره ارسال پیامک: 

                                                       862 59 44 0938  

                                        ---------------------------------------------------                 

ماه رمضان

سلام! 

 

نماز و روزه هاتون مورد قبول خدای بزرگ !  

 اگه سحرها برنامه ماه خدا رو دیده باشید که بهتون توصیه میکنم حتما ببینید . واقعا برنامه جالبی یه ! 

میخوام قسمت های مختلف این برنامه رو براتون بگم . 

این برنامه از همون اول که شروع میشه فرزاد جمشیدی باسخنان جالبش شروع میکنه. بعد یکی از قاریان قرآن مجید رو تلاوت میکنه . بعد مجری شیرین سخن شروع میکنه با مردم در هنگام سحر صحبت کردن. مجری برنامه از انجام فریضه روزه صحبت میکنه . از مبتلایان به درد بی ایمانی صحبت میکنه میگه که چرا باید حسرت اینو بخوریم که وقتی خدای ناکرده پدر یا مادرامون فوت کردن ماباید حسرت اینو بخوریم که ای وای خداکنه والدین از ما راضی نباشن مارو آغ کرده باشن بیام از والدین مون طلب مغفرت کنیم . بریم دستشونو ببوسیم. 

مجری خوش سخن این حرف هارو میزنه بعد نوبت به سخنرانی های علماء اعظام میرسه! 

در این هشت شبی که گذشت فکر کنم بهترین حرفها برای آیت الله قزوینی برام قابل توجه بود. 

بعد مجری با یکی از علما و واقعا یکی از دانشمندان تربیت حجت السلام نقویان صحبت میکنن. 

واقعا بحث جالبی میکنن با این که وقت صحبت کمه! 

این برنامه با لحظه اذان ادامه داره و بعداز نماز جماعت مجری تاسحری دیگر با مردم خداحافظی میکنه. 

 

 

اگه این وبلاگ رو دنبال کنید درباره ماه رمضان صحبت میکنیم. 

ایران من .......سرزمین منی .........ایران من باش.............. .

                                    -----------------------------------------

                                             شماره ارسال پیامک:  

                                                  ۸۶۲ ۵۹ ۴۴ ۰۹۳۸ 

                                    -----------------------------------------

سلام

بسم الله الرحمن الرحیم  

با سلام خدمت خوانندگان محترم ! 

 

امیدوارم بتوانم گوشه ای از مطالب دینی و دیگر مطالب را به شما خواننده محترم عرض کنم. 

 

به امید دیدار.